Till senaste kommentaren

Måste jag registrera min telefon för att betala med Swish i era automater?

Har provat att betala med swish. Men maskinen genererade ingen qr kod. Måste jag registrera min telefon någonstans för att kunna betala era varor med Swish?

Kommentarer

  • Hej Michael

    Välkommen till vårt forum!

    Man behöver inte registrera sin telefon. Det kan vara en tillfällig störning på Swish-tjänsten, men det kan även vara problem med just den automaten. Var står den någonstans?

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Jag har testat två automater på T-centralen gröna linjen söderut.
  • Hej Michael

    Jag skall ta det med vår tekniska avdelning. Enda störningen jag känner till har varit med SEB igår. De försöker hela tiden förbättra QR-koderna för att de skall fungera med så många telefoner som möjligt, men jag har också varit med om att QR-koden ibland inte kommer upp. Nästa dag fungerade det dock som det skulle. 

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Jag står i Flemingsberg på pendel- perrongen och har läst kod samt swishat men ingenting händer...


  • Hej Annie

    Beklagar detta, vilken bank är Swish kopplad till på din mobil?
    Just nu är det problem med Nordea. Ifall du vill att vi kollar vad som hände med ditt Swish-köp rekommenderar jag att du mejla till Kundservice@se.selecta.com så slipper du lägga upp ditt Mobilnummer i denna öppna tråd.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Samma hände mig på automaten i Flemingsberg 2019/05/15 för 5 minuter sedan när jag skriver detta. Bank Nordea. Betalade men fick inte produkten.
  • Hej Rasmus.

    Jag har hittat ditt köp och Swishat tillbaka pengar till dig. Om det händer igen ber jag dig maila kundservice@se.selecta.com så hjälper vi dig den vägen. Ifall vi behöver kontakta dig om fler uppgifter.

    Mvh Linda
    Linda Client Experience
  • Hej
    Jag har gjort ett köp med swish 2 gånger idag 2019/05/21 iStockholm Östra kl 03:57 - 03:59
    Men inget har hänt !!
  • Hej Shadi,

    Jag har hittat dina köp och Swishat tillbaka pengar

    Mvh
    Linda
    Linda Client Experience
  • Jag har swishat till en automat i Älvsjö idag runt kvart över tre. Jag har också swishat mellan åtta och åtta trettio idag två gånger i Fruängen och en i liljeholmen. Jag fick aldrig produkten men pengarna drogs.
  • Jag har gjort fyra köp idag utan att något hänt en gång i liljeholmen runt 8:05, två gånger i Fruängen mellan 8:15 och 8: 25.
    Och en gång i lvsjö runt kvart över tre.
  • Hej Eyvind

    Beklagar detta. Självklart skall man få det man betalar för eller pengarna tillbaka.
    Swishade precis tillbaka pengarna.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Jag betalade just med Swish i automat i Älvsjö. Pengarna tog ni, men ingenting kom ut ur automaten. Suck...
  • Hej Kjell

    Ser att pengarna redan återbetalats, återkom ifall det är något mer.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej!

    Jag har också swishat men fick inget av automaten. Stockholm östra kl 19:11, 25 kr, Danske Bank. Swishar ni tillbaka summan?


  • Hej Josefin

    Absolut, swishade precis tillbaka pengarna.
    Trevlig helg!

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Jag gjorde precis ett köp på 23kr vid Älvsjö station... Men jag fick ingen produkt! Swish nr de är skickat ifrån är 0738903908
  • Hej Mikael

    Beklagar det, jag skickade precis tillbaka pengarna!

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Tack Öjvind 😊
  • Inga problem Josefin, hoppas det fungerar bättre nästa gång. Hör av dig annars 😀

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej, gjorde ett köp på Selecta på östra station nu den 23/6 kl 16:57. Swishade 25 kr via SEB, pengarna drogs men fick ingen produkt. Swishar ni tillbaka pengarna?


  • Hej Vesterback

    Tråkigt att höra, jag swishade precis tillbaka pengarna!

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej!
    Betalat med kort idag på akuten i Helsingborg kl:10:10 20:- men fick ingen dricka!!!
  • Hej Mattias,

    Bekalagar det inträffade, jag mailar dig separat då jag behöver kompletterande uppgifter.

    Mvh Linda
    Linda Client Experience
  • Gjorde precis ett köp på 30kr idag 13/8 kl typ 15.04 gullmarsplan perrong norröver
    Fick ingen produkt. Skickar ni tillbax pengarna?
  • Hej Gunnar,

    Jag har hittat ditt köp och har precis Swishat tillbaka pengarna.

    Mvh Linda
    Linda Client Experience
  • Automaten på t centralen i Stockholm på väg mot Hagsätra perongen fungerar inte med Swish.
    Har skickat mail med automat Id

    Notera jag hade Swish, Nordea och en s8 galaxy.

    Hälsningar.
  • Tack, vi kollar upp detta

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Runt halv sex den 1 september. Så swishade jag för 25 kr i liljeholmen inget kom ut men pengarna drogs.
    Automat id: 97022126
  • Hej Eyvind

    Ledsen för det sena svaret, de bör ha gått tillbaka nu.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.