Kan jag få ersättning?

Försökte använda maskinen vid spärrarna vid Solna centrum nyss. Blippade kortet, valde produkt, maskinen laddade länge, jag avbröt, det drogs pengar (21sek) men jag fick ingen produkt. Uselt! Vänligen återbetala eller lös på annat sätt.

Kommentarer

  • Hej Viktor

    Beklagar detta, maskinen kände dock av att du inte fick något. Bankens reservation kommer därför att avbrytas automatiskt. Hur snabbt den släpper beror på vilken bank du har. 



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej, detta hände mig precis vid Sundbybergsstation. Pengarna är preliminärt dragna hos banken utan att jag fått något. Maskinen snurrade och snurrade När den försökte göra transaktionen. När den slutade står det ”öppet för köp” och skriver man i en vara så börjar den snurra igen. Jag vet inte om någon kan köpa saker på mitt kort då ett köp är startat.
  • Hej Kajsabet

    Beklagar detta, var det ett köp på 19 kr?



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Nej, 13kr. Ett Wasa knäckebröd (nr 31 på maskinen 😆).
  • Hej Kajsabet

    Beklagar det sena svaret, jag har hittat en transaktion 13 kr som är i närheten av den tiden och återbetalat den. Transaktionen försvinner från kontot (då är pengarna tillbaka) inom några bankdagar.




    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej! Jag köpte en kaffe i starbucks on the go på Mälardalens högskola i Västerås. Jag fick ingen kaffe (då mjölken var slut) med pengarna är dragna på mitt konto (inte reserverade utan dragna). Detta var någon gång runt 8 på morgonen den 10/2. Beloppet är 30kr.

  • Hej Erika

    Beklagar detta, jag har hittat ett köp som stämmer på kaffemaskinen och har avbrutit detta. Transaktionen kommer att försvinna från ditt konto inom ett par bankdagar (då är pengarna tillbaka).



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Tjaba, haft lite otur, har köpt 2 varor som båda fastnade i maskinen runt klockan 00:44. på Sollentuna tågstation automat id 97021669
  • Hej Amin

    Beklagar detta, jag har hittat köpen och automaten kände av att du inte fick något. Om banken reserverat pengarna går de tillbaka automatiskt (transaktionen försvinner från kontot).



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej. Skulle köpa en dricka på Sundsvall sjukhus. Pengarna reserverades  på 22sek men fick ingen vara.
  • Hej Dario

    Beklagar detta. Jag har hittat tre köp på samma kort på Sundsvall sjukhus (tre olika drycker), har avbrutit ett av köpen och den transaktionen kommer att försvinna från kontot. Fick du de andra?



    Ifall detta inte var dina köp behöver vi fler uppgifter. Exempelvis när köpet skedde.

    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej skulle köpa en påse extra tuggummi sweet, pengarna har dragits (betalde med bankomatkort) 21 kr.
    Solna station kl 06.25Den åkte fram,snurrade men kom ej ned och står "varan slut" fast den är påfylld med flera stycken.

  • Hej Sarah,

    Beklagar det inträffade.
    Jag mailar dig, då vi behöver information vi inte kan ta här i forumet.

    Mvh
    Linda Client Experience
  • Hej! Jag köpte precis en daimpåse (23:-) ur en av era automater på Sundbybergs pendeltågstation och reagerade på att dom smakade konstigt. Ser då att dom har gått ut. Vill gärna ha en återbetalning.
  • Hej! Jag köpte precis en daimpåse (23:-) ur en av era automater på Sundbybergs pendeltågstation och reagerade på att dom smakade konstigt. Ser då att dom har gått ut. Vill gärna ha en återbetalning.
  • Hej Sandra

    Beklagar detta och att det dröjt, missade tyvärr denna. Jag hittade ett köp på 23 kr 31/7 14.15 på Sundbybergs pendelstation och har skickat tillbaka pengarna. Återkom om detta inte stämmer.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej! Jag köpte precis en daimpåse (23:-) ur en av era automater på Sundbybergs pendeltågstation och reagerade på att dom smakade konstigt. Ser då att dom har gått ut. Vill gärna ha en återbetalning.
  • Hej Sandra

    Jag ser inga köp som överensstämmer idag, vi har bett vår personal kolla automaterna. Köpet 31/7 14.15 på Sundbybergs pendelstation har dock avbrutits och de pengarna kommer att gå tillbaka till kontot (transaktionen försvinner från kontot).

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej. Köpte nyss en vitamin well på 24 fitness Prästgatan i Norrköping. Första köpet levererade ingen vara, andra försöket fungerade. Vill ha tillbaka pengarna för mitt första köp på 29:-

    Mvh Linus
  • Hej Linus

    Beklagar detta, avbröt precis det första köpet och transaktionen kommer att försvinna (pengarna är då tillbaka) om några arbetsdagar.



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej, jag köpte en Cola Zero i en av era automater igår torsdag 26 november, i Billbergska huset på Örebro Universitet. Den kostar 24kr men ni reserverade 75kr. Kan ni fixa detta?
  • Hej Oskar,

    Jag mailar dig, vi behöver lite uppgifter ang ditt köp.

    Mvh
    Linda Client Experience
  • Hejsan försökte precis köpa en Redbull i skärholmen kl 07.57. Jag svischade men fick den aldrig. Kan jag få pengarna tillbaka?
  • Hej Melissa

    Välkommen till forumet!, systemet har Swishat tillbaka pengarna redan (per automatik).

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience
  • Hej!
    Jag skulle nyss köpa två delicatobollar i er automat på musikhögskolan på Örebro universitet. Jag insåg dock försent att det endast fanns en kvar i det facket vars siffra jag slog in. Jag har därför fått två delicatobollar men betalat för tre. Finns det möjlighet att få ersättning?
  • Hej Ella

    Välkommen till forumet!
    Absolut, jag har avbrutit köpet, det kommer att försvinna från kontoutdraget.



    Mvh

    Öjvind

    Öjvind Client Experience
  • Hej!
    Igår lite efter lunchtiden köpte jag lite choklad från er automat i Orkanen på Malmö Universitet, men varorna kom inte ned. Försökte tre gånger, men fick bara en (16 kr). Finns det möjlighet att få ersättning? Jag betalade med bankkort, tror pengarna har inte dragits än.

    Med vänliga hälsningar,
    Irene
  • Hej Irene,

    Välkommen till vårt Forum. Jag har mailat dig då vi behöver lite mer information som inte går att ta i Forumet.

    Mvh
    Linda Client Experience

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.