Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Varför får vi bara vatten istället för kaffe på vår Como kaffemaskin?

Även om kaffet är påfyllt kan det vara något som stoppar bönorna / det malda kaffet från att hamna i bryggenheten (beroende på vilken modell man har).

Kaffebehållare med bönor



Till att börja med skall vi titta på Como-modellen med kaffebönor. Något vid kaffepåfyllningen kan ha gått snett. Den automatiska bönspärren kan fortfarande vara stängd. Dra behållaren rakt ut. Behållaren sluts automatiskt i botten när den tas ut.



Skjut sedan tillbaka kaffebehållaren på plats till du hör ett klickljud. När bönbehållaren är i rätt läge öppnas bönstoppet automatiskt.

Kaffebehållare med malet kaffe



Kontrollera att behållarens utlopp har vridits mot bryggtratten, annars kommer det inte något kaffe i bryggenheten.

Hjälper inte detta bör ni felanmäla med ID-nummer på maskinen, en kontaktperson hos er (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2).

Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.