Till senaste kommentaren

Varför får vi bara vatten istället för kaffe på vår Como kaffemaskin?

Även om kaffet är påfyllt kan det vara något som stoppar bönorna / det malda kaffet från att hamna i bryggenheten (beroende på vilken modell man har).

Kaffebehållare med bönor



Till att börja med skall vi titta på Como-modellen med kaffebönor. Något vid kaffepåfyllningen kan ha gått snett. Den automatiska bönspärren kan fortfarande vara stängd. Dra behållaren rakt ut. Behållaren sluts automatiskt i botten när den tas ut.



Skjut sedan tillbaka kaffebehållaren på plats till du hör ett klickljud. När bönbehållaren är i rätt läge öppnas bönstoppet automatiskt.

Kaffebehållare med malet kaffe



Kontrollera att behållarens utlopp har vridits mot bryggtratten, annars kommer det inte något kaffe i bryggenheten.

Hjälper inte detta bör ni felanmäla med ID-nummer på maskinen, en kontaktperson hos er (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2).

Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentarer

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.