Vad kan vi göra när felmeddelandet "no water" kommer upp (Ferrara/Lioni)?

Systemet meddelar att kaffemaskinen inte får vatten. Det man kan göra är att kontrollera att vattnet är påslaget och att det kommer vatten till kaffemaskinen.



Här är ett exempel på en ballofix-ventil och vattenfelsbrytaren (vattensäkringen) som är på. Positionen av det svarta vredet avgör om vattnet är på eller avstängt. Vattnet är normalt på om vredet är längs med vattenflödet.

En annan möjlig förklaring är att spillbrickan är full, vilket gör att kaffemaskinen inte tar in mer vatten.

Får kaffemaskinen vatten bör man felanmäla med ID-nummer på maskinen, en kontaktperson hos er (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2).

Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.