Till senaste kommentaren

Vad betyder felmeddelandet på WMF 1500S+ och vad kan jag/vi göra?



Indikeringen ovan visas när ett fel har inträffat eller om det finns en anvisning för användaren.Tryck på felmeddelandet så visas mer information.

Grundläggande tillvägagångssätt vid felmeddelanden och störningar:

Stäng av kaffemaskinen och starta den igen efter ett par sekunder. Upprepa därefter tillvägagångssättet som utlöste störningen. I många fall är störningen nu åtgärdad och du kan arbeta vidare. Hjälper inte det kanske lösningen finns nedan, använd felmeddelande eller felkoden för att hitta rätt.
  • Bryggenhet. Blockeringsström/trög bryggenhet. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 88 / 89 Varmvattenberedare: övertemperatur. Lösning:Stäng av kaffemaskin, låt den svalna och starta om den. Hjälper inte detta behöver kaffemaskinen felanmälas till Selecta.
  • 161 Vattenfel: bryggvatten. Felanmäl till Selecta, inställningarna i programmet behöver sannolikt ändras (för kvarnen).
  • 162 Vattenfel under rengöring. Starta om kaffemaskinen (avstängd i någon minut), felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 186 Ångkokare:nivå Kontrollera att kaffesumplådan är korrekt insatt. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om den. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 9083 Kylarens temperatur är på minusgrader. Kontrollera om kylarens temperatur har ställts in för lågt.
  • 9507 Vattenfel: vattentryck saknas. Öppna vattenkranen, resp. fyll på vattentanken. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 9516 Stopp i höger kvarn, eller vänster kvarn. Inställningarna för kvarnen behöver sannolikt ändras, felanmäl till Selecta.
  • 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentankFelanmäl till Selecta om det inte hjälper.
Hitta mer information om kaffemaskinen på modellens samlingssida
Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Jag försöker kalka av kaffemaskinen men får felmeddelande 9584, vad betyder det?
    Åsa Dehlin
  • Hej Åsa,

    Välkommen till vårt Forum! Jag har stämt av med en tekniker.

    Felkod 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentank.

    Om vattnet är påslaget/ tanken fylld och det inte fungerar så får vi felanmäla. Återkom i så fall med ert idnummer.
    Linda Client Care

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.