Vad betyder felmeddelandet på WMF 1500S+ och vad kan jag/vi göra?
Indikeringen ovan visas när ett fel har inträffat eller om det finns en anvisning för användaren.Tryck på felmeddelandet så visas mer information.
Grundläggande tillvägagångssätt vid felmeddelanden och störningar:
Stäng av kaffemaskinen och starta den igen efter ett par sekunder. Upprepa därefter tillvägagångssättet som utlöste störningen. I många fall är störningen nu åtgärdad och du kan arbeta vidare. Hjälper inte det kanske lösningen finns nedan, använd felmeddelande eller felkoden för att hitta rätt.
- 6 Bryggenhet. Blockeringsström/trög bryggenhet. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
- 88 / 89 Varmvattenberedare: övertemperatur. Lösning:Stäng av kaffemaskin, låt den svalna och starta om den. Hjälper inte detta behöver kaffemaskinen felanmälas till Selecta.
- 161 Vattenfel: bryggvatten. Felanmäl till Selecta, inställningarna i programmet behöver sannolikt ändras (för kvarnen).
- 162 Vattenfel under rengöring. Starta om kaffemaskinen (avstängd i någon minut), felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
- 186 Ångkokare:nivå Kontrollera att kaffesumplådan är korrekt insatt. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om den. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
- 9055 Tvångsrengöring, man måste göra en systemrengöring för att få igång maskinen. Tryck på meny-ikonen i övre vänstra hörnet. Gå därefter in meny Skötsel. Välj sedan menypunkt Systemrengöring och följ anvisningarna.
- 9083 Kylarens temperatur är på minusgrader. Kontrollera om kylarens temperatur har ställts in för lågt.
- 9507 Vattenfel: vattentryck saknas. Öppna vattenkranen, resp. fyll på vattentanken. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
- 9516 Stopp i höger kvarn, eller vänster kvarn. Inställningarna för kvarnen behöver sannolikt ändras, felanmäl till Selecta.
- 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentank. Felanmäl till Selecta om det inte hjälper.
Följ inlägget
0
följare
Välkommen till vårt Forum! Jag har stämt av med en tekniker.
Felkod 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentank.
Om vattnet är påslaget/ tanken fylld och det inte fungerar så får vi felanmäla. Återkom i så fall med ert idnummer.
Hittar tyvärr inga uppgifter om 9017, vad händer med kaffemaskinen? Du kan återkomma med ID-nummer så kan teknikern åka dit och fixa den om det är fel på den.
Mvh
Öjvind