Till senaste kommentaren

Vad betyder felmeddelandet på WMF 1500S+ och vad kan jag/vi göra?



Indikeringen ovan visas när ett fel har inträffat eller om det finns en anvisning för användaren.Tryck på felmeddelandet så visas mer information.

Grundläggande tillvägagångssätt vid felmeddelanden och störningar:

Stäng av kaffemaskinen och starta den igen efter ett par sekunder. Upprepa därefter tillvägagångssättet som utlöste störningen. I många fall är störningen nu åtgärdad och du kan arbeta vidare. Hjälper inte det kanske lösningen finns nedan, använd felmeddelande eller felkoden för att hitta rätt.
  • Bryggenhet. Blockeringsström/trög bryggenhet. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 88 / 89 Varmvattenberedare: övertemperatur. Lösning:Stäng av kaffemaskin, låt den svalna och starta om den. Hjälper inte detta behöver kaffemaskinen felanmälas till Selecta.
  • 161 Vattenfel: bryggvatten. Felanmäl till Selecta, inställningarna i programmet behöver sannolikt ändras (för kvarnen).
  • 162 Vattenfel under rengöring. Starta om kaffemaskinen (avstängd i någon minut), felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 186 Ångkokare:nivå Kontrollera att kaffesumplådan är korrekt insatt. Stäng av kaffemaskinen i någon minut och starta om den. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 9055 Tvångsrengöring, man måste göra en systemrengöring för att få igång maskinen. Tryck på meny-ikonen i övre vänstra hörnet. Gå därefter in meny Skötsel. Välj sedan menypunkt Systemrengöring och följ anvisningarna. 
  • 9083 Kylarens temperatur är på minusgrader. Kontrollera om kylarens temperatur har ställts in för lågt.
  • 9507 Vattenfel: vattentryck saknas. Öppna vattenkranen, resp. fyll på vattentanken. Felanmäl till Selecta om detta inte hjälper.
  • 9516 Stopp i höger kvarn, eller vänster kvarn. Inställningarna för kvarnen behöver sannolikt ändras, felanmäl till Selecta.
  • 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentankFelanmäl till Selecta om det inte hjälper.
Hitta mer information om kaffemaskinen på modellens samlingssida
Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Jag försöker kalka av kaffemaskinen men får felmeddelande 9584, vad betyder det?
  • Hej Åsa,

    Välkommen till vårt Forum! Jag har stämt av med en tekniker.

    Felkod 9584 Timeout under fyllning av tanken. Öppna inkommande vatten eller fyll vattentank.

    Om vattnet är påslaget/ tanken fylld och det inte fungerar så får vi felanmäla. Återkom i så fall med ert idnummer.
    Linda Client Experience
  • Hej vad betyder felkod 9017 och vad ska man göra?
  • Hej Nils

    Hittar tyvärr inga uppgifter om 9017, vad händer med kaffemaskinen? Du kan återkomma med ID-nummer så kan teknikern åka dit och fixa den om det är fel på den.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Client Experience

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.