Hur skickar jag/vi en varureklamation till Selecta?

Du kan nu själv göra din reklamation via ett elektroniskt formulär på Selectas hemsida.

  1. Ange ditt förnamn, efternamn och epostadress
  2. Sedan anger du ditt kundnummer och ordernummer. Ordernummer hittar du på följesedeln, lägg alltid till 001 på slutet
  3. Tryck på hämta order så kommer formuläret uppdateras med vad som ligger beställt
  4. Kryssa i den vara eller varor som är fel, ange antal som ska reklameras och hur många du har fått, se nedan för exempel



Sedan behöver du ange anledning till reklamation/retur:



Beroende på vilket val du gör kan det komma följdfrågor men detta dyker upp automatiskt

  • Sedan har du en ruta som heter Beskriv ditt ärende nedan där du kan beskriva mer ingående vad som har hänt
  • Dubbelkolla sedan så att leveransinformation stämmer så att Postnord vet vart de ska hämta upp er reklamation.
  • Sedan är det bara att skicka in reklamationen, då kommer du få ett mejl med vidare instruktioner om vad som händer framåt
Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.