Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför har jag fått ett brev om fakturafinansiering (Factoring)?

Genom att sälja framtida fodringar/fakturor till en finansieringspartner förbättrar Selecta nu företagets likviditet och eliminerar kreditrisken. Kunderna berörs enbart genom att en del av texten förändras på fakturan och att betalningen går till ett nytt bankgiro. Våra kunder skall även i framtiden kontakta Selecta om alla fakturafrågor.  

Nedan är några av de vanligaste reaktionerna/frågorna kundservice fått hitintills:

  • Bankgironumret fungerar inte? Det stämmer, fel nummer stod i brevet. Rätt bankgironummer skall vara: 584-9260
  • Kommer min fakturan se se annorlunda ut? Nej, det som skiljer är att det nu ska gå till Bankgiro 584-9260 om så står på fakturan
  • Berörs den/de fakturor som jag redan fått: Nej, det påverkar enbart kommande fakturor
  • Varför har jag fått brev om fakturafinansiering (Factoring) när jag inte längre är kund hos Selecta?: Utskicket gjordes av Selecta och gick tyvärr även till före detta kunder och i vissa fall även till privatpersoner med ett skapat kundnummer
Eftersom flera trott att detta är ett bedrägeriutskick har vi lagt till en PDF-fil för att exakt visa hur utskicket såg ut så att man kan jämföra. Nu står det dock rätt bankgironummer, vilket vi uppdaterat!

Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Jag försöker lägga in bg 584-9460 men vårt system tar inte emot det, säger att det inte finns. Söker på bankgirots hemsida och får ej upp någon matchning???
    Kristina
  • Hej Kristina

    Det stämmer,  vi har fel nummer angivet i det brev som skickats ut till dig.
    Detta kommer vara rättat till dess första fakturan kommer men för din vetskap är rätt Bankgiro 584-9260

    Vi ber om ursäkt för den förvirring detta kan ha skapat..

    Annmarie Chef Kundservice
  • Ni kanske borde meddela detta eftersom att många lägger in nya numret och inte kollar när fakturan kommer, inte alla system som säger till.
    MVH

    Kristina
    Kristina
  • När kommer detta träda ikraft? ni skriver i oktober i brevet. jag behöver lägga upp ny leverantör osv och slussa de elektroniska fakturorna dit men måste ju veta från när. Jag ser aldrig fakturorna innan de gått in i systemet.

    Gunilla Jägdahl
  • Hej, öppnade pdf-filen ni har tillgänglig här på sidan för att få underlag till ändring i vårt affärssystem, men det står fortfarande 584-9460 som bankgiro i den filen.

    Maria
  • Hej Maria

    PDF-filen var vad som skickades ut och där står tyvärr fel bankgironummer.
    Vi kommer uppdatera tråden med mer information fram över när vi har mer exakta uppgifter om datum med mera.

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Kundservice
  • PDF-filen har nu uppdaterats med rätt bankgironummer!

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Kundservice
  • Hej, Gäller detta endast för fakturor från Selecta för Kaffe? Eller även för hyran av maskinen som just nu kommer från SG finans?
    Andreas Hermansson
  • Hej Andreas

    Fakturor från SG finans påverkas inte utan det gäller fakturor från Selecta och man betalar till det bankgironummer som står på fakturan (det gamla eller det nya). 

    Mvh

    Öjvind
    Öjvind Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.