Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför har jag fått ett brev om factoring/fakturafinansiering?

I vår strävan att långsiktigt förbättra och effektivisera vår verksamhet, inför vi nu factoring/fakturafinansiering.

  • Den enda skillnaden för dig som kund hos Selecta blir ett nytt bankgiro-nr och en ny betalningsmottagare; vår finansieringspartner ABN AMRO Asset Based Finance N.V. Det är dock fortsatt vi på Selecta AB som svarar på eventuella frågor om fakturor.

Vanliga frågor och svar:

  • Kommer min fakturan se se annorlunda ut? Ja, men endast marginellt. Det som skiljer är att betalning skall ske till ett annat konto. Från och med 2 september anges bankgiro 584-9260 på alla fakturor.
  • Berörs den/de fakturor som jag redan fått: Nej, det påverkar enbart kommande fakturor
  • Varför har jag fått brev om fakturafinansiering (factoring) när jag inte längre är kund hos Selecta?: Eftersom vi har använt ett kundregister som går tillbaka en bit i tiden kan detta ske. Bortse i så fall från detta brev.
  • Vilka betalningsuppgifter kan vi behöva till ABN AMRO? Klicka här för mer utförlig information kring detta.


Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.