Varför har jag fått ett brev om factoring/fakturafinansiering?

I vår strävan att långsiktigt förbättra och effektivisera vår verksamhet, inför vi nu factoring/fakturafinansiering.

  • Den enda skillnaden för dig som kund hos Selecta blir ett nytt bankgiro-nr och en ny betalningsmottagare; vår finansieringspartner ABN AMRO Asset Based Finance N.V. Det är dock fortsatt vi på Selecta AB som svarar på eventuella frågor om fakturor.

Vanliga frågor och svar:

  • Kommer min fakturan se se annorlunda ut? Ja, men endast marginellt. Det som skiljer är att betalning skall ske till ett annat konto. Från och med 2 september anges bankgiro 584-9260 på alla fakturor.
  • Berörs den/de fakturor som jag redan fått: Nej, det påverkar enbart kommande fakturor. Fakturor som har datum före den 2:a september betalas med andra ord fortfarande till Selectas bankgiro. 
  • Varför har jag fått brev om fakturafinansiering (factoring) när jag inte längre är kund hos Selecta?: Eftersom vi har använt ett kundregister som går tillbaka en bit i tiden kan detta ske. Bortse i så fall från detta brev.
  • Vilka betalningsuppgifter kan vi behöva till ABN AMRO? Klicka här för mer utförlig information kring detta.


Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.