Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Varför får vi vatten/svagt kaffe på vår Amalfi FB (färskmalet kaffe), kan vi göra något?

Kontrollera att kaffebehållaren är ordentligt intryckt. Amalfi FB’s kaffebehållare (färskmalet kaffe) ”klickar” inte som på vissa andra kaffemaskiner. Ta ut behållaren och tryck in den ordentligt.

Fungerar inte ovanstående bör man kontrollera att omrörartråden inte lossnat eller fastnat.



För att lättare visa var var tråden sitter har vi tagit bort locket och kaffet ur behållaren ovan.



Här ser vi en närmare bild på omrörartråden som måste kunna snurra runt för att det skall matas fram kaffe.



Ifall man håller fast locket (ordentligt) kan man kontrollera tråden underifrån även med en del kaffe i behållaren. Var dock försiktig så att kaffet inte åker ut. 
 
Ifall ovanstående inte hjälper bör ni felanmäla med ID-nummer på maskinen, en kontaktperson hos er (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2).

Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.