Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Varför blir det stopp för mjölk/vitt/choklad och vilken rengöring kan behövas (Amalfi)?

Det vanligaste problemet när man får problem med tillförseln av choklad eller mjölk är stopp I blandarskålarna. Det gäller de flesta kaffemaskiner. Våra Comfort-kunder behöver rengöra dessa själv och det är en enkel procedur. Denna guide gäller Amalfi-modellerna. En annan möjlighet är att utloppspiparna inte är nedtryckta, vilket gör att inget pulver kan rinna ned i blandarskålarna.

Börja med att kontrollera att utloppspiparna är i rätt läge.



När man tar ut och sätter tillbaka ingrediensbehållarna skall de se ut på detta sätt.



För att ingredienserna skall komma ned i dryckerna behöver man sedan trycka ned utloppspiparna.



Här är Amalfi-kaffemaskinen förberedd för användning.



En annan möjlighet är att det blivit stopp i blandarskålarna, vilket man i så fall kan se direkt i skålarna. Ta loss blandarskålen och diska den samt torka av slangar och hyllan under behållaren.



Sätt tillbaka blandarskålarna i maskinen.

Ifall ovanstående inte hjälper bör ni felanmäla med ID-nummer på maskinen, en kontaktperson hos er (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2).

Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.