Vad kan jag/vi göra när vi får felmeddelandet "no coffe" (Ferrara/Lioni)?

Meddelandet betyder att det inte kommer kaffe i kvarnen, vilket kan ha att göra med kaffespärren. Den/de skall vara utdragna, man kan testa att först trycka in dem och sedan dra ut dem. Starta därefter om kaffemaskinen och försök att ta drycker igen.



Tryck in den eller de gröna slutaren/slutarna med ett kraftfullt tryck, rakt in tills det tar helt stopp.



Dra ut den eller de gröna slutaren/slutarna tills det tar stopp. Ca 5 cm. Nu bör det komma ned kaffe i kvarnen.

Felanmäl annars med ert ID-nummer, en kontaktperson (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 knappval 2.

Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.