Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad kan jag göra när jag får felmeddelandet låg vattennivå (Amalfi)?

Meddelandet kommer ifall varmvattenstanken inte fylls inom 3 minuter efter att kaffemaskinen startat.  Stäng av maskinen, öppna ballofix ventilen (ifall den är stängd) och kontrollera vattenanslutningar/slangar. Starta sedan om kaffemaskinen.



Här är ballofix-ventilen i stängt läge.



Här är ballofix-ventilen i öppet läge. 

Ifall det kommer upp fler felmeddelanden än låg vattennivå bör man söka även på dem, de kan ge mer information om vad som är fel.

Går det inte att lösa behöver man felanmäla med ID-nummer, en kontaktperson (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 knappval 2.

Selecta Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.