Vad betyder felmeddelandet "Driptray not present" (Ferrara)?
Kaffemaskinen känner inte av att spillbrickan är på plats. Här kan man testa att ta bort den och sätta tillbaka den igen (eventuellt kan den hamnat lite snett). En annan möjlighet man kan testa är att trycka ned spillbrickan lite lätt (ibland får den inte ordentlig kontakt).
Det finns flera möjliga orsaker till att kaffemaskinen inte känner av spillbrickan.
Spillbrickan skall dras utåt (fungerar både med öppen och stängd dörr). Man behöver lyfta upp undersidan av spillbrickan lite för att den skall lossna innan man drar ut den.
En möjligt problem är att de två metallblecken på spillbrickan är smutsiga eller våta. Testa att rengöra och torka dem.
Man kan även kontrollera att kontakterna som känner av spillbrickan är rena och torra.
För att sätta tillbaka spillbrickan skall man kontrollera att den kommer på rätt plats. Det skall vara lätt att skjuta in den.
För att repetera kan man testa följande:
- Ta bort spillbrickan och sätt tillbaka den igen.
- Tryck ned spillbrickan lite lätt.
- Kontrollera kontakterna på spillbrickan och spillbrickans fäste på kaffemaskinen.
Hjälper inte ovanstående bör ni felanmäla med ert ID-nummer, en kontaktperson (med telefonnummer) via e-post till felanmalan@selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 knappval 2.
Borttagen kommentar