Vad betyder det felmeddelande vi får upp på vår Stresa kaffemaskin, kan vi göra något?

Det kan komma upp olika felmeddelanden och vi har här information om några av de vanligare.




  • Slut på kaffebönor i någon behållare. Kontrollera att slutaren i botten på kaffebehållaren är öppen. Kaffebönorna matas inte fram på grund av blockering i utlopp eller i kaffekvarn.



  • Slut på vatten i behållaren och/eller stopp i vattensystemet.




  • Bristfällig vattenförsörjning till maskinen.
  • Stopp i vattensystemet.



  • Sumplådan är full, töm och bekräfta i programmet (kapacitet ca 50 port).



  • Kontrollera att sumplådan sitter som den skall.



  • Felkod från flödesmätare under rengörningsprogram.
  • Stopp i bryggenhet eller anslutningar.



  • Filtret igensatt, byt filter (gäller endast maskiner med intern vattentank).



  • Filter igensatt, byt filter (gäller endast maskiner med extern vattentillförsel).



Fel värde från flödesmätaren eller stopp vid bryggning. Möjliga lösningar:





  • Maskinen har producerat 10 000/15 000 koppar eller varit i drift under ett år. Det behövs en genomgång av maskinen, kontakta oss via e-post felanmalan@se.selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2). Ange maskinens ID-nummer, kontaktperson med telefonnummer och att det gäller 10 000/ 15 000 koppars service.



  • Maskinen har producerat 30 000 koppar eller varit i drift under två år. Det behövs en genomgång av maskinen, kontakta oss via e-post felanmalan@selecta.com eller ring på 0770-85 85 85 (knappval 2). Ange maskinens ID-nummer, kontaktperson med telefonnummer och att det gäller 30 000 koppars service.

Selecta Kundservice (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.