Uppdatering Vattenkylare E4 och planerad lösning

Vi vill informera er om framstegen angående det nyligen upptäckta felet i ett begränsat antal av Borg & Overstroms E4 vattenkylare som ni har från oss. Efter en grundlig undersökning av en oberoende part har orsaken fastställts och bekräftats.

Vår leverantör har nu en fullständig bild av orsaken och har tagit fram en lösning som kommer att installeras på den vattenkylare ni har på plats hos er. För närvarande arbetar vi med att få den nödvändiga CE-certifieringen, vilket förväntas ta mellan 5 och 10 arbetsdagar. Denna certifiering krävs enligt lag innan de nya delarna kan installeras. Under tiden har vår leverantör redan börjat producera de ersättande delarna och de kommer att levereras till oss under de första veckorna i oktober. Så snart delarna är levererade och CE-certifieringen godkänd kommer våra tekniker att påbörja uppdateringarna av maskinerna på plats hos er.

Uppdateringarna kommer, under förutsättning att CE-certifieringen är godkänd, att starta från mitten av oktober och våra servicetekniker / er kontaktperson kommer att kontakta er för planering av datum. Allt för att vattenkylarna återigen ska bli säkra och fullt fungerande. Innan maskinen slås på kommer den att saneras helt och hållet för att säkerställa din och dina anställdas hälsa och säkerhet.

Vi uppskattar ert tålamod och förståelse i denna situation och där Selecta och Borg & Overstrom har detta som högsta prioritering. Vi har gjort och gör allt vi kan för att säkerställa att maskinerna fungerar som de ska så snart som möjligt.

Om ni har några frågor, tveka inte att kontakta vår kundtjänst på telefon 0770 – 85 85 85 eller till er ansvariga säljare hos oss. Med vänlig hälsning Selecta
Selecta Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.