Löst! - Problem med kortbetalningar via chip
Uppdaterad 25/10-2019
Tidigare problem med kortbetalningar med chip är nu lösta! Nu fungerar det att handla med alla kort igen. Du kan handla både med kortets chip och blippa kontaktlöst (NFC). Det går givetvis också att handla via Swish och Monyx appen som vanligt.
Nu är även de tidigare problemen med Apple Pay, Google Pay och Samsung Pay lösta!
För att underlätta köp med Swish har vi lagt upp en guide i forumet. En allmän guide för köp i automaterna finns också.
Tidigare problem med kortbetalningar med chip är nu lösta! Nu fungerar det att handla med alla kort igen. Du kan handla både med kortets chip och blippa kontaktlöst (NFC). Det går givetvis också att handla via Swish och Monyx appen som vanligt.
Nu är även de tidigare problemen med Apple Pay, Google Pay och Samsung Pay lösta!
För att underlätta köp med Swish har vi lagt upp en guide i forumet. En allmän guide för köp i automaterna finns också.
Följ inlägget
1
följare
Kan ni inte ställa maskinerna så att vi inte behöver betala tills ni löst problemet?
Jag har läst länken om PSD2, men det står inget om kort och den nya EU-lagstiftningen.
Varför är det bara Swedbanks kort som inte fungerar i era automater? Och när kommer er lösning att vara på plats?
Hälsningar
Christina
Gunilla: Det vet jag inget om, det beror på vad det är för lösning ni har. Det bästa är att mejla oss, eller ringa, i så fall med kundnummer och ID-nummer.
Christina: Det är inte bara våra kortterminaler utan det finns många kortlösningar utan pin-kod i landet. Swedbank har stängt av den möjligheten (att handla utan pin-kod med chip). Att betala kontaktlöst (blippa) kan gå. Nordea har nu följt efter. Vi arbetar fortfarande på olika lösningar, men det bör helst bli permanenta sådana.
Mvh
Öjvind
Varför meddelades det inte via lapp på apparaterna eller annat meddelande så man slapp tro att det skulle ordna sig.
Vissa av oss har inte nära till att köpa kaffe och 20: - eller mer är inte okey att betala varje gång så man kunde ju ha tagit med sig kaffetermos redan för en vecka sedan.
Finns ju dom som har gratis ur era apparater men vi är inte en av dom.
Vänligen
Det gjorde inte innan dom nuvarande problemen heller.
Tråkigt att ni fortfarande inte kan handla med Swebank kort. Jag får stämma av med vår avdelning som jobbar med detta om de har någon ny information från Swedbank. Kommer att lägga upp eventuell ny information i denna tråd så fort jag har fått svar.
Mvh
Jag har nu kollat upp med hjälp av kollegor. Alla bankkort ska fungera i våra maskiner. Är det något kort som inte går att använda ber vi er att kontakta er bank, då problemet inte ligger hos Selecta.
Mvh
Jag får upp att transaktionen inte godkänts.
Det fungerar i andra butiker och affärer så problemet är
i era apparater.
Ifall du kan återkomma med ID-nummer på en automat du använder Google Pay på, vilken tid och summa på köpet så kan försöka se om vi kan hitta felet. Mejla gärna sådana uppgifter till felanmalan@se.selecta.com. Tyvärr är det svårt att säga vad det kan bero på, så vi behöver se vad som händer.
Mvh
Öjvind
jag har skickat in en felanmälan nu
med datum och ungefärlig tid.
Hoppas det går att fixa.
Tack, vi får hoppas att det går.
Mvh
Öjvind
Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med detta. Selecta har inte försäjning av maskiner på detta vis till andra länder.
Mvh